vrijdag 28 augustus 2009

Tromsø Astronomiforening

Vorige week ben ik op zoek gegaan (lang leve internet maar weer) naar de tegenhanger van Euroster in Tromsø. Na enig zoeken kwam ik uit bij TRAF, oftewel Tromsø Astronomiforening.
Ik heb ze gemaild dat ik graag lid wil worden. Bij m'n mail gelijk een paar plaatjes gedaan die ik met de webcam van de maan gemaakt had (in mei 2007).
Snel kreeg ik een enthousiast mailtje terug, dat ik welkom was en of ik wat meer wilde vertellen over de kijker die ik gebruikte en de foto's die ik gestuurd had. De kijker was makkelijk, alleen welke kraters had ik ook alweer gefotografeerd destijds? Wie schrijft die blijft, maar dat had ik destijds dus niet gedaan. Gelukkig heb ik een redelijke maanatlas meegenomen, en na een half uurtje puzzelen wist ik van drie van de vier foto's weer netjes wat het was.
Dus ik die info teruggemaild, kwam prompt de vraag of ze ook op de website van de TRAF geplaatst mochten worden. Tuurlijk, leuk zelfs! Zie dus het foto-album met foto's van leden.
Over anderhalve week is er (hoogstwaarschijnlijk) een lezing:

Tirsdag 8. september 2009
Kosmisk ensomhet? Om liv i universet
ved Torsten og Sven Erik
Tid: kl 19.00
Sted: Nordlysobservatoriet.

Voor wie nog niet zo goed Noors kan lezen: de titel is Kosmische eenzaamheid? Over leven in het heelal.

Ik ben benieuwd of ik het een beetje kan volgen. Ik moet er wel voor spijbelen, want de Noorse les valt gelukkigerwijs ook op dinsdagavond.

Martijn

1 opmerking:

  1. Wat apart zeg! Een noorse club en daar lezingen volgen, zal toch echt geen makkie zijn! Wie weet steek je er meer op dan tijdens de les :)

    Gek hè, mijlen uiteen en hier lees jullie verhalen en praat ik met je alsof ik naast je zit. Ik wens je een leuke kennismaking met de mensen van die vereniging... ach leuker dan bij ons kan het vanzelf niet zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen